You dont have javascript enabled! Please enable it!
Connect with us

Umum

Suami simbah air naj1s anak dekat saya, dia cakap saya dan anak sama2 bod0h

Published

on

3 tahun saya tahan bersama suami yang panas baran. Dia memang selalu m4ki – m4ki tetapi masih belum naik tangan lagi dekat saya. Tetapi dia pukuI dan h3mpuk kepala anak bila anak buat salah. Anak saya baru berusia dua tahun lebih. Dia kata itu cara ajar anak dan keluarga mertua pun gunakan cara yang sama untuk ajar anak..

#Foto sekadar hiasan. Salam admin.. Mohon hidekan profil saya ya.. Saya sorang ibu dan mempunyai seorang anak. Anak baru berumur 2 tahun lebih. Say buntu, apa patut saya buat sekarang. Adakah terus bangun tinggalkan suami atau  pertah4nkan rumahtangga saya. Saya surirumah jaga anak sepenuh masa selepas berhenti kerja. Saya sangat sayangkn rumahtangga saya yang baru masuk 3 tahun lebih tapi apa yang saya dapat sekarang hanyalah m4ki hamun suami.

Hampir setiap hari saya menangis, suami pernah h3mpuk kepala anak kami dalam kereta sebab anak buat hal dekat kedai makan. dan saya pasti memang staff kedai tersebut dengar dan nampak apa yang suami buat dan cakap kat saya.. Saya dah cuba halang suami dari pukuI kepala anak tapi masih kena.. Tapi hari ni, aku kena simbah dengan air naj1s anak, Ye, suami aku yang simbah. Allahu.. Puncanya anak aku buang air besar tapi dalam pampers..

Masa tu saya dekat dapur sedang mengemas dan suami plak tengok tv. Kemudian anak bagitahu suruh basuhkan ber4k dia tapi anak saya pergi pegang naj1s dia pulak.. Saya bebeI – bebeI dekat anak, boleh pulak dia ber4k pastu pegang pulak. Masa saya nak basuh ber4k dia, dia cakap, “Mama tu kat bilik..” Ya Allah, dia pergi sapu dekat pintu bilik. Saya minta tolong suami tolong bersihkan sebab nak basuh ber4k anak.. Apa dia buat min, dia marah – marah dia cakap bebeI je tak guna, kena tamp4r je budak tu baru ada otak..

Advertisement

Dia jentik anak kuat, memang s4kit. Masa saya tengah basuh ber4k anak, dia boleh simbah saya dengan air naj1s anak yang dia lap tu lepas tu dia, “cakap mak dengan anak sama bod0h.. Lepas ni dengan mak sekali aku pukuI.” Salah ke cara didikan dia atau memang saya yang tak reti jaga anak min.. Kadang dengan mak dia dan adik beradik dia, dia boleh cakap saya bod0h.. Patot ke saya bertah4n lagi min. Selama 3 tahun ni macam – macam saya kena h1na.

Cuma dia tak pernah lagi naik tangan kat saya. Tapi anak yang selalu kena sebab dia cakap tu cara nak ajar.. Kadang – kadang min saya rase mungkin saya mer0yan kesan dari masa saya berpant4ng dulu  Setiap hari menangis sebab kena m4ki hamun suami.. Kadang saya baIas dekat anak sampai lebam kaki tangan dia, saya cubit, saya pukuI. Ya allah. Berd0sa saya min. Sian anak saya. Ayahnya dah macam tu. Tambah saya lagi.. Kadang saya tak sedar ape yang saya buat. Tolong saya min.

Sambungan.. Terima kasih min siarkan masalah saya.. Typing error banyak sangat sebab taip sambil menangis.. Maafkan saya, bukan setiap hari saya pukuI anak saya.. Kelmarin yang buat saya betul – betul hilang sabar sebab anak pulak buat perangai. Banyak kecaman saya terima, saya akan ambil yang positif. Ramai jugak yang bagi nasihat positif untuk saya. Siapa yang nak anak dis4kiti. Allahu…

Suami memang pernah cakap dia boleh jadi sebaik – baik orang tapi sejahat – jahat sya1tan bila dia marah.. Ya, dia memang baran.. Ajaran pukuI – pukuI tu bukan dari dia je, memang dari keluarga beIah suami. Keluarga mertua memang suruh ajar anak macam tu.. Tapi saya tak bagi anak saya di ajar macam tu. Saya tak akan bagi dia s4kit lagi kecuali jika memang untuk mengajar dia. Tapi bukanlah dengan cara memukuI… Bukan setiap hari anak saya dipukuI suami, cuma apabila anak buat prangai. Sebab anak saya memang seorang yang sangat manja. Setiap kali anak saya buat prangai suami hilang sabar.. Selalu saya akan handle anak sorang – sorang, sebolehnya tak nak suami masuk campur..

Advertisement

Maaf sekali lagi min. InshaAllah, doakan rumahtangga saya. Doakan suami saya solat, dapat jadi imam saya.. Saya teringin nak solat sama – sama. Dah lama dia tak buat ibadah yang satu ni. Solat adalah tiang agama. Apa sekali pun, doakan kesejahteraan kami sekeluarga.. Doakan anak saya menjadi orang yang soleh, anak yang mendengar kata.. Berbakti kepada ibubapa.. Doakan lembutkan hati suami.. Itu doa saya setiap hari. Luruskan jalan dalam rumahtangga kami. Saya cuba menyeIamatkan rumahtangga yang dibina atas rasa sayang suka sama suka. Keluarga merestui. Amin ya robbal alamin

Komen Warganet :

Rizal Rodzuan : Biasalah kes sebegini, suami dah memang dari ner4ka, tapi mak pun setia kunun alasan oh demi anak. Tapi dahla ayah pukuI anak, tambah pakej lagi mak pun pukuI sama. Tapi nak nasihat macam mana, cakap la berbuih mulut pun tak akan berani nak tinggalkan suami sebegini walaupun bagi alasan yang hanya dia je faham. Demi anak pun nampak anak dah kena. Kalau tinggalkan kejap pun bila dipujuk rayu suami terus lemah oh bagi peluang terakhir untuk ke seribu kali. Pasal tu polis malas sikit nak masuk campur kes kekerasan rumahtangga macam ni. Haihh, entahlah.

Any Ssa : Anak buat perangai dengan pukuI tak menyelesaikan masalah perangai anak tu ye! Tolong jadi ibu bapa kawal em0si! Tahu tak apa kesan pukuI & men3ngking anak selalu terhadap pembesaran anak tersebut? Banyakkan membaca buku parenting. Dalam fb ni pun banyak doktor parenting yang share pelbagai tips. Sila follow doktor ni, Taufiq Razif ye puan. Anak ni amanah puan, jagalah sebaiknya. Anak ni bukan nak minta emas permata, dia cuma nak perhatian dari kita.

Advertisement

Akana Rika : Ko kena dapatkan pertolongan kak.. Kene jauhkan diri dari suami ko buat seketika untuk pastikan anak ko seIamat. SeIamat dari bapak dia dan seIamat dari kesan str3ss ko kak. Baliklah ke rumah keluarga seketika kemudian berfikirlah dengan tenang apa yang ko patut buat dalam rumahtangga ko, samada nak teruskan atau undur diri. Kesian kat anak ko kak. Dia tak tau apa – apa. Jangan sampai anak ko tu plak yang tr4uma dengan mak bapak dia sendiri. Ko sebagai seorang ibu kak, jadi ko kene kuat untuk pertah4nkan anak ko.

Mas Asia : Kesiannya, banyak nasihat yang berguna kat sini. Tuan tanah guna la mana yang boleh dipakai, yang m4ki – m4ki tu awak abaikan je la. Jangan terasa dengan komen m4ki – m4ki yang buat awak bertambah str3ss. Rasanya awak, suami isteri masih muda tengok dari usia perkahwinan awak. Jangan ikutkan perasaan hingga anak jadi m4ngsa. Apa – apa pun buat yang terbaik untuk awak dengan anak. Kesian sangat dekat anak tu, tolong Iindung anak awak dari did3ra suami awak tu. Kalau awak tak Iindung, takot anak awak hilang nyawa atau tekanan perasaan sampai ke besar. Kalau tak boleh atasi, mintak bantuan keluarga. Biar hilang suami kaki d3ra mcaam tu dari hilang anak yang kita kandung dalam rahim selama 9 bulan 10 hari.

Kasih Suci : Itulah kan, kadang orang hanya mampu bercakap tapi yang lalui diri sendiri tapi ikut situasi ni kalau sis terus bertah4n tak must4hil akan datang tekanan yang sis akan tanggung berIipat kali ganda. Cuba bawak berbincang atau dapatkan nasihat dari yang lebih pakar. Jangan takut untuk mulakan hidup baru sis. Bukannya berd0sa dan h1na bergeIar janda dan yang paling penting tolonglah masalah antara suami dan isteri jangan biarkan anak jadi m4ngsa.

Anak – anak ni akan terkesan jika selalu dipukuI sebab pengalaman saya dulu kerap pukuI anak sulung saya dan sampai sekarang saya tak mampu nak lupa dan tak akan maafkan diri sendri. Saya betul – betul rasa bersalah dengan diri. Jadi sis, Allah kurniakan kita akal, gunakan akal sebaik mungkin. Banyakkan berdoa pada Allah selebihnya usaha dan tawakal…

Advertisement

Ariana Sofia Ahmad : Ya Allah, hebatnya dugaan sis. Jujur cakap lelaki macam ni tak layak jadi suami dan jadi ayah. Kalau saya di tempat sis saya Iempar balik naj1s tu. Isshh s4kit hati betul. Apa kata sis cari kerja atau buat bisnes online cari pendapatan. Jangan biarkan diri kita dih1na macam tu sekali sis. Kita ada maru4h walaupun kena taat pada suami. 3 tahun masih baru sis, perjalanan masih jauh. Sis fikirlah yang terbaik untuk sis dan anak – anak.

Advertisement

Copyright © 2024 Media Cite Heboh