You dont have javascript enabled! Please enable it!
Connect with us

Umum

Suami bagi alasan sebab saya susukan anak, dia cari ‘makan’ dekat luar

Published

on

Setiap kali suami buat hal saya akan dapat mimpi dan selalunya memang 100 peratus betul. Satu hari saya cek HP suami, dia rupa – rupanya langgan peIacur tapi dalam masa yang sama tak sentuh saya. Bila saya tanya dia bagi alasan sebab saya sedang susukan anak. Saya ingat nak stop susukan anak supaya suami berubah…

#Foto sekadar hiasan. Assalammulaikum semua, harap admin hide kat profile saya. Maaf andai pertanyaan saya ini kurang senang bagi beberapa pihak.

Saya nak cerita pasal rumah tangga, nak tanya orang lain takut a1b suami dibuka.

Saya hanya nak tahu pendapat pembaca yang lain. Kami dah kahwin selama 4 tahun. Suami saya ini memang dari dulu banyak kali dah kant0i curang dengan saya. Kalau tak curang, dia kant0i langgan perempuan di aplikasi wechat untuk bersama.

Advertisement

Tapi lepas tu pasti dia akan cari saya balik sebab yang dia curang itu semua hanyalah sebab dia nak tidur dengan perempuan tu. Tak ada simpan perasaan sayang. Itu pada pendapat saya lah sebab tu saya maaf kan.

Saya bagi peluang untuk dia berubah dah banyak kali. Saya juga seorang ibu dan menyusukan anak berumur setahun 3 bulan. Hari tu masa awal tahun dia kant0i curang dan tidur dengan perempuan lain, hampir kami bercerai. Saya maafkan bila dia merayu dan fikirkan tentang anak.

Dah lama hal itu lepas, terasa bahagia bila suami dah tak buat perangai. Saya ingat dia betul – betul dah berubah. Rupanya sekali saya check phone dia, kant0i lagi dia melanggan peIacur dan yang jadi masalah sejak saya melahirkan anak.

Dia susah sentuh saya, dulu masa lepas bersalin 8 bulan dia tak sentuh saya. Saya pernah tanya kenapa, dia cakap tak rasa nak bersama sebab saya susukan anak.

Advertisement

Jadi saya ini terima lah apa yang dia cakap, tapi saya tak hentikan untuk bagi tanggungjawab saya sebagai ibu. Saya tekad nak susukan anak jugak sampai umur dua tahun.

Setelah saya jelaskan niat saya, dia terima tapi sentuh saya hanya sebulan lebih sekali. Saya pelik kenapa dia macam tu.

Saya nih dari bercinta dengan sesiapa pon kalau lelaki tuh curang atau tipu saya, saya akan dapat mimpi dia buat. Tak tahu lah saya sorang atau semua perempuan macam itu, jadi bila dari dulu 100% saya dapat mimpi benda tu akan jadi.

Beberapa hari lepas saya dapat mimpi dia curang. Saya dah rasa ada yang patut saya cari tahu, jadi saya check fon dia. Allah maha kuasa, mungkin dia lupa padam dan Allah nak tunjuk kat saya bukti.

Advertisement

Dia langgan peIacur setelah sebulan lebih tak sentuh saya. Saya nak mintak pendapat, perlu ke saya stop susukan baby untuk hindari maks1at suami saya sendiri. Saya paham akan ada yang komen kahwin kerana nafsu macam itulah.

Niat saya cuma lah ingin dia berubah. Terlalu awal untuk anak saya tidak ber’ayah’, mintak sangat korang bagi pendapat.

Komen Warganet :

Nana Rozana

Advertisement

Sis merisik0kan diri sis dengan banyak perkara. Tular peny4kit berjangkit seperti A1ds dan sifIis. PeIacur yang dilanggannya, sangat bah4ya. Terdedah dengan kemurvngan dan kesihatan mentaI dan em0si.

Kalau dia mahu berubah, kalau tak mahu berubah, tahan ke sis menanggung rasa untuk 10 20 tahun lagi. Melanggan peIacur hingga hilang nafsu dengan wife sendiri bukan perkara yang kecik.

Berat dug4an sis tapi saya sangat respect diri sis yang sangat sabar dan pemaaf. Sis memang sangat baik orangnya, cuma suami yang bod0h tak pandai hargai isteri.

Sebaiknye andai suami masih tidak berubah, sis adukan ke pejabat agama untuk kaunseling. Dapatkan juga kaunseling kesihatan tentang peny4kit keIamin dan kesan jangka panjang.

Advertisement

Semoga mudah urusan sis. S4kitnye hati dis4kiti berkali kali dan lagi dan lagi. Kalau saya, saya yang akan angkat kaki. Tak guna menangis untuk suami macam gini.

Kita boleh cari imam lain yang dapat pimpin tangan kita ke jannah. Jangan risau, hidup ni ada banyak pilihan dan cabang bahagia itu bukan hanya satu sahaja.

Lelaki memang bijak cipta alasan bod0h. Tak mahu bersama sebab anak menyusu. Ahhh itu kata – kata s3tan aje. Alasan tak boleh terima pakai langsung. Saya curang sebab awak tak layan saya. Benda boleh cipta alasan, main petik je lah. Dasar jantan apa ntah.

Azuue Raa

Advertisement

Kau tak kesian dekat anak ke, duk kesian jantan tak guna tu buat apa kak oiiii. Cuba sesaat ko fikir guna otak, kalau ko dapat peny4kit dan ko s4kit, macam mana dengan anak ko kak?

Jangan terpengaruh sangat dengan ayat dia cinta ko sorang. Kalau dia sayang, kalau dia cinta, dia tak akan buat macam tu. Bukan dia tak tahu risik0 main perempuan tu.

Cukup – cukup alasan kesian anak tak ada ayah. Tak ada yang m4ti pun kalau mak ayah bercerai. Lagi – lagi suami buruk perangai dan tak segan silu buat d0sa besar macam tu.

Tak layak jadi ayah pun. Nak didik anak mcaam mana kalau terang – terang perangai tak senon0h.

Advertisement

Fuzah Anuar

Sila FIKIR DAN HADAM “Susu ibu HAK ANAK!” Nanti dah faham tt akan dapat jawapan yang sepatutnya. Dan lagi satu, tolong la pikir dan hadam betul – betul, sampai bila nak bersama dengan suami yang suka makan luar macam ni.

Tak akan nak tunggu dapat s4kit keIamin atau H1V baru nak sedar. Lelaki macam ni walaupun bini tak susukan anak, bini bagi 7 kali sehari 49x seminggu pun tetap makan luar juga sebab dah habitnya begitu. Please la sayang diri sendiri dulu.

Farah Wahidah

Advertisement

Puan. Saya speechless baca. Cuma mampu bagi pendapat peribadi agar puan perbanyakkan USAHA bangun malam doa sungguh – sungguh pada Allah moga Allah berikan suami taufik hidayah agar dia berhenti berMAKS1AT dan dapatkan kefahaman agama!!!

Dalam masa sama slow talk dengan suami tentang bah4ya peny4kit keIamin di mana kesan mudar4t boleh berpindah daripada peIacur kepada suami terus kepada isteri.

Semoga suami ada rasa kasihan di situ terhadap puan dan anak – anak. Selain, daripada itu, selalulah g0da rayu dan berikan suami servis batin supaya ‘perut dia kenyang’ dan tak langgan peIacur.

Walaupun macam bunyi susah ni sebab dah ketara, suami puan sukakan yang har4m sedap bagi dia dan kebiasaan dia dalam melakukn maks1at.

Advertisement

Cuba guna orang tengah untuk bawak nasihat suami seperti ibu bapa dia atau seseorang yang suami horm4ti dan dengar kata.

Tak tau nak pesan apa lagi, nak suruh bercerai pon nasihat ni tak baik sebab dalam Islam selagi mana suami tidak menegah isteri dalam beragama dan ganggu akidah isteri.

Isteri wajib mentaati suami kerana redha Allah ada pada redha suami terhadap isteri. Mungkin puan boleh ke pejabat agama untuk dapatkan kaunseIing bagi pihak suami dinasihati pegawai agama yang lebih berhak menasihati suami tu.

Advertisement
Advertisement

Copyright © 2024 Media Cite Heboh